Så enkelt blir flödet med Teamhub

2022-03-30

Hogia och Teamhub lanserar nu en integration som sparar tid och administration för företag i alla storlekar!

Jobbar du inom byggbranschen? Eller en annan bransch som sysslar mycket med tidrapportering, underlag och projektuppföljning? Då är du antagligen bekant med de utmaningar och huvudbry som det brukar komma med. Något som du slipper med hjälp av Teamhub och Hogia.

– Vi är väldigt glada och stolta över samarbetet med Hogia. De har byggt ett superfiffigt, modernt och molnbaserat affärssystem och med vår koppling skapar vi en arbetsrutin för kunderna som är enkel och sparar stora mängder tid, säger Kristoffer Gustafsson, vd på Teamhub.

Fördelar med en sömlös integration
– När man jobbar inom till exempel byggbranschen, är timmarna väldigt centrala. Olika projekt, priser och löner baseras på arbetade timmar. Du måste hela tiden kunna redovisa vad du gör. Teamhub förenklar hela den biten och låter dig tidrapportera och attestera i en och samma applikation. Och med integrationen till Hogia kan sedan de rapporterna sömlöst användas som fakturerings- och löneunderlag, berättar Andreas Dalesten, säljchef på Hogia Byggsystem.

I Teamhubs applikation kan personer, som jobbar på fält eller ute hos kund, registrera sina timmar direkt i mobilen eller på datorn och se nya tilldelade uppdrag. Administratörer kan skapa projekt, attestera inkommande projekthändelser och skapa rapporter för fakturering och lön.

– Under tiden du jobbar kan du rapportera antal kilometer du kört, om du gjort ett utlägg och till exempel om du nyttjat något specifikt material. Du kan också överblicka din rapportering över tid och det fungerar som ett löneunderlag du själv bygger upp. Den rapporteringen är även värdefull för administratören som enkelt kan se hur många timmar som finns på varje projekt och därför lättare kan följa upp projekten och planera, säger Kristoffer.

Ett system som blir smartare med tiden
I Teamhub är upplägget enkelt. Användarvänligheten står i centrum och de rapporter som registreringarna resulterar i går sedan i ett automatiserat flöde till Hogia.

– Både Teamhub och Hogia har smarta system att växa i. Med hjälp av den data du registrerar blir de smartare och bättre, mer anpassade efter dina behov. Hela poängen är att du som företagare ska få syssla med det som är viktigt för affären och utvecklar verksamheten, säger Andreas.

Integrationen mellan Hogia och Teamhub skapar en automatiserad lösning som sparar stora mängder tid på administration. Som kund hos Hogia kan du enkelt växa i samma takt som din verksamhet växer och behöver du utöka med mer funktionalitet så fungerar det utmärkt hos Hogia och Teamhub. Börja litet och utöka efter dina behov.

Vill du veta mer om hur du kan minska din administrationstid med Hogia och Teamhub? Hör av dig!