Så enkelt är det att byta till Hogia Small Office!

2021-08-06

Undersöker du nya ekonomiprogram? Kanske är du trött på att ditt program krånglar eller så upplever du att du har begränsade möjligheter i ditt nuvarande program? Att byta till Hogia Small Office är både enkelt och smidigt. Här berättar vi hur det går till!

Hos Hogia Small Office har du möjlighet att välja ett komplett ekonomiprogram eller endast de programdelar som du behöver. Till exempel kan du själv välja att använda dig av Hogia Smart Bokföring och skulle du i framtiden vilja lägga till Hogia Smart Lön är det inga problem alls!

En smidig flytt med bra support
Hur bär man sig åt då? Om du vill byta ekonomiprogram till Hogia Small Office så kontaktar du bara en säljare hos oss och så får du guidning genom din flytt och support längs hela vägen. Oavsett om du byter till oss från ett annat program eller från en revisor hjälper våra säljare dig och svarar på alla dina frågor. Sedan bokas en tid med vår support där du får personlig hjälp att importera alla de filer du vill och kan ta med dig i flytten. Hur den processen ser ut är svårt att ge en generell beskrivning av eftersom det beror på det tidigare program/ revisor, och typ av filer bland annat. Men vår support kommer alltid att hjälpa dig genom flytten.

Att tänka på innan en flytt
Att byta ekonomiprogram innebär massa nya möjligheter för ditt företag. Det är alltid ett bra tillfälle att utnyttja för en fräsch start. Vad har fungerat innan och vad har inte fungerat? Behöver du ta med dig allt eller kan det vara dags att rensa lite när du ändå ska byta system?

Kanske har du gamla kunder kvar i dina register eller artiklar som du inte längre säljer. Då kan det vara dags att se över det för att verkligen kunna starta på nytt hos oss.

Tereses 3 nyttiga tips till dig som vill byta till Hogia Small Office
Vår säljare Terese har sammanfattat sina bästa tips till dig som vill byta ekonomiprogram till Hogia Small Office:

terese johansson

  • Om det är bokföringsfiler du ska ta med dig i flytten så kika på hur mycket du måste ta med dig enligt bokföringslagen.
  • Se över vilka kunder och artiklar som är aktuella och passa på att sortera ut det du inte använder.
  • Om du haft en revisor tidigare så stäm av med den personen vad det är du kan få ut ur deras system och att de har tid för att bistå med assistans i flytten.

När flytten är färdig får du guidning och hjälp av vår support i hur programmet fungerar!

Hör av dig så hjälper vi dig »

 

Nystartserbjudande, 30% rabatt första året!
Är du nystartad och blir kund hos oss hjälper vi dig igång personligen!

Oavsett om det gäller inställningar i programmet eller stöd när du skapar din första faktura så får du en tid med vår support vid uppstart. Vi vill att du ska ha startat ditt företag de senaste 6 månaderna.

Kontakta Terese så hjälper hon dig: