Tilläggsmoduler Hogia Lön

Tilläggsmoduler som gör personaladministrationen enklare och effektivare.

Hogia MyPayslip

PA-stöd

Hogia MyTime 

PA-blanketter

Frånvarostöd

Personalliggaren

Hogia MyPayslip — Lönespecifikation via app

Med vår molnbaserade lösning för digital lönespecifikation får du ett säkert, enkelt och prisvärt sätt att skicka medarbetarnas lönespecifikationer och kontrolluppgifter. Dessutom är systemlösningen redan anpassad till den nya dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) som träder i kraft inom hela EU i maj 2018. Då kan du som är personuppgiftsansvarig vara lugn och trygg med att alla uppgifter lagras, skickas och uppdateras på ett säkert sätt. Tilläggsmodul till Hogia Lön. Enkelt, säkert och billigt sätt att distribuera lönespecifikationerna via app. Nu kan alla som har Hogia MyPayslip välja att skicka lönespecifikationer och kontrolluppgifter till medarbetarens digitala brevlåda hos KIVRA. Hör av dig till oss så berättar vi mer! Självklart ingår support. Läs mer här >>

Så här går det till:
  • Löneadministratören exporterar de anställdas uppgifter från Hogias lönesystem till molnet och publicerar lönespecifikationen i Hogia MyPayslip.
  • Medarbetaren laddar ner appen, Hogia MyPayslip.
  • Medarbetaren loggar in via inbjudan med sitt individuella HogiaID och kan nu se lönespecifikationen i sin smartphone.

I appen ser medarbetaren tydligt lönen som ska betalas ut, månadens händelser som t ex komp- och övertid, sin skatt samt alla sina ackumulerade uppgifter och semestersaldon.

Bättre på många sätt:

Digitaliserad lönespecifikation innebär ett modernt arbetssätt med minskad pappershantering, lägre kostnader och en förbättrad miljö.

  • Integrerat med Hogias lönesystem.
  • Detaljerad information om innehåll i lönespecifikationen.
  • Visar korrekta värden historiskt, ingen pdf.
  • Enkel inloggning via Hogia-ID.
  • Kostnadsfri app från App Store eller Google Play.

Hogia MyTime

  • Elektronisk in- och utstämpling
  • Stämpelklocka som app för surfplatta och mobil
  • Personregister
  • Schemahantering
  • Avvikelserapportering
  • Flexhantering
  • Attestering av tidstransaktioner
  • Integration till Hogia Lön

Hogia MyTime är en digital stämpelklocka, som hjälper dig att få information om faktiskt arbetad tid – på ett exakt och enkelt sätt. I programmet registreras arbetad tid och avvikelser. Hogia MyTime hanterar scheman, övertid, OB och flex och du får en effektiv hantering av organisationens olika roller, anställda, chefer och konsulter.

Med Hogia MyTime slipper du tidskrävande och manuell tidrapportering och därmed minskar risken för felinmatning. Tidstransaktionerna överförs direkt till löneprogrammet, vilket säkerställer att du betalar ut rätt lön.

Hogia MyTime är anpassat till både datorer och surfplattor. Du laddar ner programmet via Microsoft Store, Google Play eller App Store.

Från stämplad tid till lönespecifikation i mobilen Med Hogia MyPayslip får du hela flödet, från stämplad tid till beredning och lönespecifikation direkt till de anställda via app i deras mobiler.

Komplettera ditt löneprogram med tilläggsmodulen Frånvarostöd

En helintegrerad modul som ligger i direkt anslutning till löneberedningen och gör att du slipper fundera över lönearter för t ex karensdag, sjukavdrag, sjuklön. Välj bara typ av av frånvaro och tidsperiod så fixar programmet resten! Ett arbetsschema håller koll på rätt antal timmar/dagar för respektive löneart.
Frånvarostöd hanterar:

  • sjukdom
  • vård av barn
  • föräldraledighet
  • pappadagar
  • tjänstledighet

Komplettera ditt löneprogram med tilläggsmodulen PA-stöd

Du slipper tidskrävande dubbelarbete och får ut mer av ditt löneprogram.

Med PA-stöd kan du:

  • beräkna retroaktiv lön
  •  se medeltimförtjänsten
  • hantera helglön
  • se utökad personalhistorik
  • föra övertidsjournal

* PA-stöd är en tilläggsmodul till Hogia Lön

Komplettera ditt löneprogram med tilläggsmodulen PA-blanketter

Du får tillgång till en mängd olika blanketter och mallar som gör personaladministrationen enklare och effektivare. Du väljer själv om du vill skriva ut blanka mallar eller om den anställdas uppgifter ska hämtas från programmet.

PA-blanketter innehåller följande blanketter och mallar:

  • Varsel vid tidsbegränsad uppsägning
  • Besked om uppsägning
  • Besked om löneförhöjning
  • Bilförmånsavtal
  • Tjänstgöringsintyg/betyg
  • Tjänstledighetsansökan
  • Anställningsavtal
  • Arbetsgivarintyg
  • Sjukanmälan
  • Tidrapporter
  • Rehabiliteringsutredning
  • Underlag för jämställdhetsplan
  • Komplettering av arbetsgivarintyg
  • Mall för utvecklingssamtal
  • Mall för samtal när vid upphörande av anställning

* PA-blanketter är en tilläggsmodul till Hogia Lön

Personalliggaren — Mobilitet, säkerhet och kontroll

  • Enkel in- & utstämpling för upp till 15 anställda
  • Stämpelklocka för surfplattor och datorer
  • Översiktsvyer per dag, vecka eller månad
  • Snabb och enkel hantering vid besök från Skatteverket
  • Kontroll av faktiskt arbetad tid på distans
  • Möjlighet med integration till Hogia Lön

Produktblad Personalliggaren >>

 

Vi rekommenderar:

EKONOMI-INFO, Sveriges största nyhetsbrev inom ekonomi, redovisning och skatter >>

Lilla Redovisningsskolan >>