Ett användarvänligt och smart lönesystem
Med OpenHR Lön får du full koll på löneutbetalningen, ett system som är användarvänligt med smarta funktioner och som på köpet ger dig sinnesro när lönebeskeden skickas ut. Alla lönespecialisters dröm – ett system som gör jobbet lika enkelt som effektivt. I OpenHR Lön ingår ett medarbetarregister där medarbetaren själv kan uppdatera personuppgifter och lönespecifikationen får hen i en app.
Lägg gärna till OpenHR Utlägg & Resa – enkel och effektiv hantering av kvitton, utlägg och reseräkningar.
Sveriges bästa support, personlig och kunnig, är bara ett samtal bort. Om du behöver det!
Vill du att vi kontaktar dig?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss inom kort!
Boka webbvisning
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss inom kort!

Tryggt
Hogia har lång erfarenhet av programutveckling av lönesystem. Känn dig trygg med oss. OpenHR, Lön är ett pålitligt lönesystem, alltid uppdaterat enligt gällande lagar och regler och med smarta funktioner.
Minska dubbelarbetet
Har du även OpenBusiness Ekonomi, förs löner och sociala avgifter automatiskt över till bokföringen, vilket minskar dubbelarbetet och minimerar risken för eventuella fel(inmatningar).
Self-service för medarbetarna sparar tid
Alla medarbetare har tillgång till sin egen medarbetarinformation och kan själva uppdatera sina personuppgifter. Alla i organisationen har tillgång till det de behöver och du har full koll på vem som har access till vilka delar i systemet. När rätt personer har åtkomst till rätt uppgifter sparar alla tid!
Det är lätt att göra lönen själv
OpenHR Lön är det enkla och smidiga löneprogrammet. I lönekörningen har du tydlig överblick över de anställdas uppgifter inkl. föregående månads lönespecifikation och det finns ett standardiserat register som hjälper dig att göra rätt.
Läs vår artikel om att göra lönen själv här »
Alltid uppdaterat, slipp installationer
OpenHR Lön är en molnbaserad lösning med trygg och smidig inloggning via mobilt BankID. Du kommer snabbt igång och behöver inte tänka på installation, backuper eller uppdateringar, det tar vi Hogia hand om.
GDPR-säkert
Medarbetaruppgifter tillgängliggörs och hanteras enligt GDPR.
Fler funktioner i OpenHR Lön:
- Semesterskuld för tjänstemannavtal
- Bankfiler i ISO-format
- Standardiserat löneartsregister
- Säker inloggning med mobilt BankID
- Rapportering till Fora
- Stöd för första anställd (AGI)
- FOS – fråga om skatt
fr. 189 kr/månad
19 kr per anställd per månad tillkommer (minimum 10 anställda).
Faktureras årsvis.
Ingår: Lönespecifikation i app
Med MyPayslip skickar du digitala lönespecifikationer direkt från Hogias lönesystem till appen MyPayslip, GDPR-säkrat, enkelt och klimatsmart.
- Det är ett effektivt och prisvärt sätt att hantera lönespecifikationer.
- Medarbetaren får överblick och kontroll av månadens händelser och saldon så som komptid och semester direkt i sin mobil.
- I appen finns all lönehistorik sparad och medarbetaren får en notifiering när en ny lönespecifikation finns tillgänglig.
Ingår: Self-service medarbetarregister
OpenHR Medarbetare är ditt medarbetarregister som finns integrerat i OpenHR Lön. Alla i organisationen har tillgång till det de behöver och du har full koll på vem som har access till vilka delar i systemet.
- Alla medarbetare har tillgång till sin egen medarbetarinformation och kan själva uppdatera sin medarbetaruppgifter.
- Chefer med personalansvar kan lägga upp nyanställda och uppdatera uppgifter på sina medarbetare.
- Du som administratör slipper tyda handskrivna lappar eller hantera mail och telefonsamtal angående frågor kring eller uppdatering av medarbetaruppgifter.
Tillval: Kvittohantering i app
Med OpenHR Utlägg & Resa får du som anställd en enkel och effektiv hantering av kvitton, utlägg, traktamente och reseräkningar – allt samlat i molnet.
- Som administratör får du med direktutbetalning nöjda anställda och en effektiv hantering.
- Smarta AI-funktioner sparar tid och ser till att det blir rätt direkt.
Kontakta gärna Terese för att få mer information.
Vi samarbetar med:



