Ett förenklat flöde med Fieldly

2022-05-17

Nu presenteras en integration mellan Hogia och Fieldly för dig som vill kunna lägga din dyrbara tid på annat!

Alla som arbetar inom byggbranschen kan garanterat känna igen sig i den överväldigande mängd administration som tillkommer. Pappersarbete, slösad tid och en massa strul däremellan som egentligen bara stjäl arbetstid. Med hjälp av Hogia och Fieldlys nya integration blir detta ett minne blott då du och ditt företag får hjälp med just dessa delar.

– Syftet med detta samarbete är att verkligen skapa ett värde för den målgrupp vi riktar oss till. Den ena delen blir att spara tid på administration medan den andra delen helt klart är att öka kontrollen och ge våra kunder ett värde i att arbeta. Genom vår integrering med Hogia ska våra kunder garanterat få en enklare vardag, säger Mattias Palm Torres, Senior Account Executive på Fieldly.

Lägg tiden på ditt jobb, slipp administration
– Genom våra lösningar blir tidsupplägget för projekt mycket smidigare än innan. Du vet hur projektet går, kan ta beslut snabbare, säkra kvaliteten och därmed även kundnöjdheten. Folk startar inte denna typ av företag för att hålla på med administration, de vill kunna göra det som de tycker är roligt, fortsätter Mattias.

Integrationen som Hogia och Fieldly presenterar går ut på att samla och effektivisera de administrativa delarna av att driva bolag inom bygg och installation. Det i sin tur innebär ett smidigare arbetsflöde för samtliga anställda, inte bara de administrativt ansvariga på kontoret. För dig som arbetar i fält blir arbetsdagen smidigare genom exempelvis reserapporter, fältrapporter, kostnadsrapporter och mycket mer som du rapporterar direkt i din mobil eller dator. Genom att logga detta i Fieldly skickas uppgifterna vidare till Hogia, vilket innebär minimal handpåläggning och dubbelarbete. Du slipper lägga tiden på förvirrande pappersarbete och får istället göra det som du är bra på och tycker är roligt.

– Man kan säga att mycket av förarbetet eller de tidigare stadierna i ett projekt sker i Fieldly. Du gör offerter och sköter all första inrapportering där. Därefter exporteras det via integrationen till Hogia som då sköter de renodlade ekonomiska delarna. Det blir ett riktigt schysst och enkelt system gällande de administrativa delarna för olika projekt och jobb!

Många fördelar i systemet
Med denna integration finns många fördelar. Du sparar tid, kan tjäna in mer pengar och slipper hålla på med den administration som tidigare slösat dyrbar arbetstid.

– Helheten i sig är verkligen en fördel. Du får ett smidigt flöde hela vägen, du slipper dubbelarbete och ökar samtidigt säkerheten kring projektuppföljning. Många av våra användare uppskattar enkelheten i systemet, det är användarvänligt och har de funktioner som krävs för att lösa problemet, säger Mattias.

Alla dessa faktorer knyts sedan ihop till en bestående sak: det förenklar din vardag. Ni kommer med hjälp av integrationen att jobba effektivare och även fortsätta utvecklas. Att kunna lägga mer tid på faktiskt arbete blir till verklighet och all administration samlas på ett och samma ställe.

Är du intresserad av att veta mer om hur integrationen mellan Hogia och Fieldly kan hjälpa dig att effektivisera dina arbetsdagar? Kontakta oss!